head-small-image
Bérszámfejtés hírek, aktualitások

Kiszervezve hatékonyabb? Szánjon rá 60 percet és megmondjuk!

Bérszámfejtés kiszervezés – A 6ÉKONY MEGOLDÁS

A jelenlegi gazdasági helyzetben túlzás nélküli kijelenthető, hogy nincs olyan munkáltató, amely ne gondolkodna azon, miként tudná megnövekedett működési költségeit kigazdálkodni, mely területeken tudná belső hatékonyságát növelni. Legfőképp olyan megoldásokat keresnek a vállalatok e téren is, amelyekkel a működésben rejlő kockázatok nem emelkednek, sőt lehetőség szerint inkább csökkennek. A bérszámfejtés kiszervezése tipikusan ilyen döntés lehet, amennyiben felismerjük az ezen megoldásban rejlő lehetőségeket.

Legfőképp olyan megoldásokat keresnek a vállalatok e téren is, amelyekkel a működésben rejlő kockázatok nem emelkednek, sőt lehetőség szerint inkább csökkennek.

A bérszámfejtés kiszervezése tipikusan ilyen döntés lehet, amennyiben felismerjük az ezen megoldásban rejlő lehetőségeket.
Ha e kérdést pusztán a felmerülő kiadások oldaláról közelítjük meg, számos kimutatható, illetve rejtett költség felsorolható a házon belül végzett bérszámfejtési tevékenység során, amelyektől egy esetleges kiszervezés esetén megszabadulhat a munkáltató.
 
A kimutatható költségek közé tartozik a tevékenységet ellátó személyzet bérköltsége, az esetleges pótlásukkal járó toborzási és képzési költségek, a váratlan hiányzások esetén felmerülő, munkaszervezésből fakadó többletráfordítások, az ügyvédi és tanácsadói díjak, az irodai infrastruktúra bekerülési és fenntartási költségei, a bérszámfejtő szoftverrel kapcsolatos bevezetési és licence díjak, és még sorolhatnánk.
 
A rejtett költségek oldaláról megközelítve is számos tényező megemlíthető. A tevékenységet házon belül ellátó szervezetek bérszámfejtési folyamatainak organikus szintje gyakran láthatatlan a szervezet számára, ugyanakkor azzal gyakran szembesül a menedzsment, hogy jelentős túlórát halmoz fel a bérszámfejtő, vagy több adminisztratív terület a hónap végén napokig „bérszámfejtéssel foglalkozik”, háttérbe szorítva ezzel az egyéb ellátandó feladatokat. Az sem ritka, hogy gyakran kapják válaszul a felsővezetők egy kérdés esetén a bérszámfejtésért felelős szervezettől, hogy „ne zavarj, hónap vége van”.
 
Egy esetleges kiszervezésnek köszönhetően a folyamatok organikus szintjei kerülnek feltárásra, és gyakran csak ekkor válik világossá a menedzsment számára is, hogy a szolgáltató által látott legjobb gyakorlatok átültetésével, felesleges vagy többszörösen elvégzett munkafolyamatok elhagyásával lényegesen hatékonyabbá válhat akár a HR-, akár a pénzügyi szervezet működése.
 
Mi vezethet el ide? E téren is megjelent a digitalizáció, ami azonban nem egyenértékű azzal a puszta ténnyel, hogy munkánk során számítógépeket használunk. Ma már különböző elektronikus megoldások segítségével az adminisztrációs folyamatok dinamikusan fejleszthetők, az ebből fakadó hatékonyság növelési potenciál pedig a szolgáltatást igénybe vevőknél is lecsapódik.
A bérszámfejtés kiszervezésének eredménye, hogy miközben megkíméljük vállalatunkat a digitális beruházások jelentős költségeitől, mégis élvezzük ezen lehetőségek folyamat optimalizáló hatását, nem beszélve a közvetett előnyökről, mint a szervezet karcsúsítása, papírmentesítése, a bérszámfejtéshez szükséges idő radikális csökkentése és az esetleges hibalehetőségek minimalizálása. Továbbá a digitalizáció előnyei mellett olyan ügyviteli megoldásokat tud felvonultatni egy szolgáltató, amelyek szükségességéről, vagy lehetőségéről a házon belül végzett tevékenység esetén nem is értesülne a menedzsment.
 
A költségek mellett természetesen számos más előnye is van a kiszervezett bérszámfejtésnek. Túl azon, hogy a tevékenységet házon belül ellátó kollégák helyettesíthetőségének problémája többé nem terheli a szervezetet, ez az üzleti modell a teljes körű anyagi és jogi felelősségvállalásra is szállítja a megoldást. Vállalati kultúrától, szervezeti felépítéstől és belső működési folyamatoktól is függ, hogy mely előnyt milyen súllyal tudja kiaknázni az adott munkáltató.
 
Kollégáink sok éves tapasztalatának köszönhetően rendkívül nagy szakmai rálátással rendelkezünk a bérszámfejtési tevékenység valamennyi aspektusára, melynek köszönhetően olyan, a szakmában ritkán jelenlevő, széleskörű tudás áll a rendelkezésünkre, melynek segítségével nagyon rövid idő alatt fel tudjuk mérni egy számunkra ismeretlen szervezetnél is a megbúvó, rejtett költségek mértékét, és akár számszerűsíteni is tudjuk a házon belül megoldott bérszámfejtésre elhasznált felesleges erőforrásokat.
 
Amennyiben vállalata lehetőséget biztosít számunkra, úgy egy hozzávetőleg 60 perces konzultációt követően konkrétan számszerűsítjük Önnek a bérszámfejtéssel kapcsolatos ráfordításokat, és hatékony megoldási lehetőséget vázolunk fel egy pontosabb, gyorsabb, tervezhetőbb és költségkímélőbb működésre.
 
Csak 60 perc – KULCS A 6ÉKONYSÁGHOZ
Felmerülő kérdés esetén, kérjük keresse Szalai Balázs munkatársunkat: szalai.balazs@pannonjob.hu vagy a +36209119239 számon.

Témakörök

Érdekességek, aktualitások
Szervezetfejlesztés
Vezetői működés
Foglalkoztatást érintő változások
Munkajogi témák
Könyvajánló
Programjainkról
Reziliencia
Fejlesztés