10 tanács menedzsereknek egy világhírű túsztárgyalótól
- URALJUK SAJÁT GONDOLATAINKAT, ÉRZÉSEINKET! - Egy vezetőnek kontrollálnia kell saját gondolatait és érzéseit, nem szabad engednie, hogy eluralkodjanak rajta félelmei. Mint ahogy egy profi túsztárgyalónak sem, aki esetében végzetes lehet, ha elragadtatja magát veszélyes helyzetekben.
- KOLLÉGÁINK MINDIG ÉREZZÉK, HOGY VELÜNK BIZTONSÁGBAN VANNAK! – Az emberek félnek az ismeretlentől és csak akkor hajlandóak kockáztatni, új utakat felfedezni, ha érzik, biztonságban vannak. Egy ideális vezető egyfajta háttér országként is működik, biztonságérzetet teremtve maga körül.
- SZÁNJUNK IDŐT A KAPCSOLATÉPÍTÉSRE! – Ahhoz, hogy jól működő munkatársi viszony alakuljon ki, nem feltétlenül kell, hogy két ember kedvelje egymást, mindössze egy közös cél szükséges hozzá, amely összekapcsolja őket. Ugyanakkor az együttműködéshez egyfajta kapcsolódás is szükséges, ennek kiépítésén pedig mindig dolgoznunk kell.
- VIGYÁZZUNK, MIT KOMMUNIKÁLUNK! – Bár kommunikációnk 93%-a nem verbális, tisztában kell lennünk a szavak erejével, válogassuk meg a kifejezéseket, amelyeket kollégáink felé közvetítünk.
- TUDJUNK HALLGATNI IS, HA KELL! - Kohlrieser szerint a tökéletesen időzített, megfelelő kérdések a vezetői eszköztár legfontosabb elemei lehetnek. Alapvető emberi tulajdonságunk, hogy szeretjük, ha a minket érintő történésekre van valamilyen ráhatásunk, így mindenképpen szimpatikus, ha felettesünk véleményünket, tanácsunkat kéri egy adott döntés kapcsán.
- PRÓBÁLJUK MEG AZ EMBEREKET ÚGY ELFOGADNI, AHOGY VANNAK! – Ahhoz, hogy megérthessük az egyes személyiségtípusok működését, el kell fogadnunk azok különbözőségeit is, csak az elfogadáson keresztül tudunk utat mutatni a csapatunk tagjainak.
- STRESSZES SZITUÁCIÓBAN IS MARADJUNK MINDIG HIGGADTAK! – A megfelelő kommunikáció, stabil vezetői magatartás megköveteli a nyugodt, logikus problémakezelést is.
- LÁSSUK MEG A POTENCIÁLT MUNKATÁRSAINKBAN! – Tartsunk tehetséggondozó beszélgetéseket, segítsük kollégáinkat a kibontakozásban és bátorítsuk őket új irányok felkutatására!
- LEGYÜNK MINDIG ELÉRHETŐEK! – Ez persze nem azt jelenti, hogy vezetőként gondoskodnunk kell arról, hogy folyamatosan a munkatársak rendelkezésére álljunk, de ha valaki keresett minket például telefonon, igyekezzünk visszahívni, ahogy időnk engedi. Az elérhetőséggel a törődést is kommunikáljuk, azt hogy érdekel minket a másik és az ő problémája.
- MINDIG AZ IGAZSÁGOT MONDJUK, DE AZT ŐSZINTE EMPÁTIÁVAL! – Az igazság úgyis mindig kiderül, nem érdemes rejtegetni, de nagyon fontos, hogy ha kedvezőtlen híreket közlünk, azt is mindig empátiával, együtt érzően tegyük.
Reméljük a fenti tanácsokkal sikerült néhány új ötletet adnunk a vezetői munkához és a hatékonyság fenntartásához!
Hivatkozás: Leadership - a masterclass (English version)
Kis Gabriella